maandag 28 oktober 2013

Olifanten parade


Naar het patroon van Stip & HAAK maakte ik 6 olifanten. Vier hiervan zijn op bestelling... Voorlopig kan ik even geen olifant meer zien...

Vladimir en ik zijn niet meer verder gegaan met het hart van dat soort jute draad... Mijn vingers waren helemaal open na 1 helft van het hart... En het hart werd ook nog eens veel te groot voor het doel...
Bij de Friese Haakgroep op Facebook deden we namelijk een hangerswap. Deze heb ik daarvoor gemaakt (en ga ik zeker nog een keertje maken, want die past ook hier precies in het interieur):



Met de zwangerschap gaat het prima. Ik zit jammer genoeg wel in de ziektewet, want ik heb al een behoorlijk dikke buik (en ik ben nog niet eens 6 maanden...). Ik hierdoor veel last van mijn bekkenregio, onderrug en onderbuik... Hierdoor kan ik jammer genoeg mijn werkzaamheden in de fabriek niet meer uitvoeren... Maar om het van de positieve kant te bekijken... kan ik wel lekker veel haken...
Inmiddels zijn we dus de 20 weken gepasseerd en weten we het geslacht ook... Alleen was het totaal niet wat we verwachten...
Het wordt namelijk een jongen!
Ontzettend leuk! Maar we moesten eerst wel even wennen, want we gingen er echt allemaal (ook de rest van de familie en vriendenkring) dat het toch weer een meisje ging worden... Maar ik ben er nu al helemaal aan gewend en heb dan ook al hier en daar wat kleertjes gescoord.



Nog even wat duidelijkere kiekjes van de olifanten:
 

14 opmerkingen:

  1. Je olifanten zijn echt onwijs leuk geworden! Doordat je nu in de ziektewet zit, heb je natuurlijk wat tijd over, vandaar de turbo stand :p Wat ontzettend leuk dat het een jongetje wordt! Weet nog dat je het zei op het Haakweekend, dat jullie dachten dat het vast en zeker weer een meisje zou worden. Leuk zeg!!! Maar lekker rustig aan doen en lekker verder haken!!! Succes Marieke!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige olifanten. En zo veel. Snap wel dat je blij was om het met Vladimir te kunnen delen, al kan hij nog niet zo goed haken als jij...Fijn dat je zwangerschap goed gaat, ondanks de kleine ongemakjes. Geniet maar lekker van het haken dan. En leuk hoor... een jongen. Die kan ook leren haken (hihi) zie my boshi.
    groet AmiFan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuke olifantjes!! Kan me voorstellen dat je er nu even geen één meer kan zien, maar ik vind ze geweldig!!

    Oh ja, als je nog met de bingo mee wilt doen, dan kan dat nog! Als je me een mailtje stuurt komt het in orde!!

    Liefs Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kudde olifanten heb je gemaakt. Super leuk. Jammer dat je niet meer mag werken maar inderdaad nu kun je lekker freubelen. Leuke dingen maken voor jullie zoontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zin het een vrolijke olifanten!
    Echt superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige olifanten,maar ik kan me voorstellen dat je na zes vorlijke exemplaren graag iets anders haakt.
    Doe het lekker rustig aan, zodat je zwangerschap goed blijft gaan. Leuk dat het een jongetje wordt tegen alle verwachtingen in.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De olifanten zijn prachtig,maar kan me voorstellen na zo'n rij dat je er geen meer kan zien...althans op je haaknaald om het zo maar even te zeggen,een zoon op komst,wat heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi,,, Oh wat een leuke olifanten, maar kan me voorstellen dat je er nu wel klaar mee bent... hihi Je swap is ook onwijs mooi geworden!!!! Vond het een erg leuke om te doen!

    Dussss eeen jongen!! Mooi man... Al is het iets minder dat je in de ziektewet zit.. maar inderdaad bekijk het van de positieve kant! en alles voor de kleine toch!

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een werk al die olifanten, echt mooi! En gefeliciteerd met de kleine jongen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje, wat veel olifanten :O
    Maar wat zijn ze leuk :), kan me voorstellen dat je geen fant meer kan zien.

    Ohhhhhh wat leuk zeg, dat het na jullie 2 super meisjes nu een jongetje word :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, die olifantjes zijn echt geweldig! En die kleurtjes die je gebruikt hebt, echt super leuk!
    Een zoon op komst, wat leuk voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig, wat veel olifantjes. Ontzettend mooi gemaakt. Wel jammer dat de kudde uit elkaar gaat. Proficiat met de weet dat je een zoontje krijgt.
    Leuk na twee meiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vind je olifantjes prachtig. ben nu ook bezig met Otto. maar mijn vraag is. ik zie dat je de slurf Door laat lopen in welke toer doe je dat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Slurf van Otto aan de kop vasthaken:
      Nog een toer van 14v, 2v in volgende v (3x) toevoegen aan de slurf en dan verder gaan bij toer 9 van de kop.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik lees ze met heel erg veel plezier!

Liefs van Marieke