dinsdag 14 januari 2014

Tweede proeflap en weer wat dingen af


Met behulp van Margo van het blog Margeaux haakt-graag ben ik tot bovenstaande proeflap gekomen. Dit lijkt al een stuk beter. Maar ben er nu ook achter dat je niet op de veelvoud van 24 steken moet blijven hangen na de opzetlossen... Dus daar zit bij mij ook nog een fout... Die gaat er dan met de echte deken wel uit...

Ik ben nog niet met de deken begonnen. Heb nog niet de moed gevonden... Dit ook omdat de nesteldrang hier zijn aantrede heeft gedaan ;). We zijn hier in huis druk bezig met alles opnieuw indelen en reorganiseren. Ook wordt er veel opgeruimd en lijkt alles ineens veel ruimer hier in huis... Heerlijk!

In eerste instantie had ik deze kleuren gekocht voor mijn eerste deken (er gaan er zeker meer volgen, maar daar zijn de financiën nu even niet voor...):
Ik twijfel nog steeds over de rode (tweede van links), want qua kleur zit die heel dicht tegen de donker roze (tweede van rechts) aan. Wel heb ik er inmiddels wit bij gekocht. Nu weet ik nog niet of ik de rode ga vervangen door de wit of dat ik alle 5 kleuren ga gebruiken... Maar dat zie ik wel als ik ga beginnen met de deken...

Zoals ik eerder al schreef probeer ik eerst mijn voorraad acryl op te maken... Nou ik ben al aardig op dreef... Er zijn weer 3 knuffels af (en nog vele in de maak...):
Nijlpaard Nikki, Kater Theo en Aap Bengel... Alle drie weer patronen van Stip & HAAK. Dit is toch echt wel één van mijn favoriete ontwerpers... Alle patronen haken zo heerlijk weg.

Je kunt de patronen van Stip & HAAK vinden in haar webwinkel: *KLIK*
 
 

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke knuffels heb je gehaakt! Ben ook fan van stip&haak!

    En ik kan je zeggen, het werkt verslavend hoor die deken! Ben benieuwd hoe die bij jou gaat worden!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er leuk uit! Ik zou wit er gewoon extra bij doen. Juist leuk dat de kleuren dicht bij elkaar liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een enorme mooie knuffels
    veel succes met reorganisatie in huis
    en rustig aan met je deken alles op zijn tijd x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alles op zijn tijd, die deken komt er wel als jij dat wil. Inderdaad 24 is enkel het getal dat je moet onthouden met de opzetlossen, daarna moet je op een oneven aantal steken uitkomen. Ik heb ook verschillende toeren opnieuw moeten doen, naald aanpassen en weer verder. Ik ben nu net aan toer 61 begonnen. Succes met je laatste loodjes van je zwangerschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie knuffels weer Marieke! En die deken wordt vast mooi met het roze erbij. Ik had er zelf eerst ook geen wit bij maar heb dat nu ook gehaald en daar wordt hij wel lekker "fris"van... Succes met de laatste loodjes, nu echt nog maar een paar weekjes toch?! Veel liefs, Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie knuffels en je proeflapje ziet er heel netjes uit, het grote exemplaar komt vanzelf. Succes met de laatste loodjes, spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je proeflapje ziet er netjes uit hoor. Voor deken moet je wat steken betreft een veelvoud van 24 + 1 aanhouden. Ik ben namelijk al begonnen...

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik lees ze met heel erg veel plezier!

Liefs van Marieke